vrijdag 30 maart 2012

RANDOM: FEEST!!

Hoi allemaal! Muts, ontzettend bedankt!! :) Ja, ik ben eindelijk 16, naja eindelijk, ik voel me nu een dag later nog niet ouder dan gisteren. Ik denk dat dat morgen pas komt, want morgen geef ik mijn Sweet Sixteen Party. Gelukkig niet zo'n megagroot feest, zoals op dat MTV-programma, maar een feest met veel vrienden. Wat er niet ontbreekt ; hét perfecte jurkje! Deze zoektocht was echter al wat eerder begonnen dat ze meestal op MTV laten zien, ik denk dat het jurkje nu zo'n 3 a 4 maanden in m'n kast hangt en ik kan niet wachten om 'm morgen te dragen! Ik heb er heel veel zin in, maar hoe organiseer je een goed feest? Ik heb alle tips uit de Cosmogirl! en andere tijdschriften gelezen, maar niks sloot echt aan, van wat ik nou denk dat een goed feest is. Bovendien wordt er daar altijd vanuit gegaan dat je alcohol schenkt, en dat is nou net hetgene wat ik niet ga doen, gewoon omdat ik het vies vind en omdat het ook gezellig en leuk kan zijn zonder alcohol ;)


Maar, hoe een feest te organiseren, dit zal je vast heel vaak gehoord hebben, maar het begint met een goede voorbereiding.

  1. Plan ruim van tevoren en licht je ouders ook over je ideeen in, bedenk zelf ook wat je precies wilt. Een thema? Dansen? Gewoon gezellig? Spelletjes? Een workshop? Andere locatie?
  2. De locatie: hier moet je ook op tijd mee zijn, vraag rond in je familie/ vriendengroep of er mensen zijn die hun schuur/clubhuis verhuren voor dit soort feesten. Stel dat het niet lukt of je denkt te veel werk: Dan thuis, dat heeft wel als nadelen dat je moet zorgen dat alles opgeruimd is, iets waar ik ook al dik een week mee bezig ben. Wat wil je laten zien en wat niet?
  3. Hoeveel mensen komen er? 20 of 50 is nogal een verschil. Maak een lijstje met de mensen die je uit wilt nodigen! Zo zie je meteen wie met wie omgaat en of dat allemaal goed gaat, het laatste wat je wilt is dat er uiteindelijk ruzie is op je feest.
  4. Stuur je uitnodiging op tijd! Ik kreeg commentaar van m'n vriendinnen, dat ik m'n uitnodiging zo vroeg (ca. een maand) gestuurd had. Het zal wel, maar nu kan iedereen, en komt ook iedereen die ik uitgenodigt heb! En dat is natuurlijk de bedoeling.
  5. Hoeveel drank/eten? Wil je alcohol? Wat dan? Mix, wijn, bier? Wie komen er en waar houden ze van? Is er iets wat je per se wil serveren? Iets speciaals, of iets dat je heel lekker vindt?
  6. Zorg voor de boodschappen, dat deze op tijd in huis zijn! En als je een locatie hebt, dat het hier al versierd is, of dat je in ieder geval de spullen om te versieren in huis hebt.
  7. Wat voor muziek wil je draaien? Dans, of rustig, zodat er veel gekletst wordt? Maak een afspeellijst en zorg dat je die met behulp van radio/speakers kan draaien!
  8. En als laatste, vraag hulp! Ik laat m'n zusje de catering doen met een vriendin van haar, zodat ik me daar niet meer druk om hoef te maken, ook heb ik een vriendin gevraagd om me te helpen met de voorbereidingen en ook voor het opruimen. Hoe meer handen hoe lichter het werk.
Alles gelukt? dan ben je klaar! Outfit? Eten/drinken? Vrienden? Muziek? And you are ready to party!

-Thee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten